Update Coronavirus AmiGO Reizen
Laatst gewijzigd: 09/02/2021

Hoewel er zicht is aan het einde van de tunnel, houdt het coronavirus onze wereld nog steeds in haar greep. Gelukkig is er nu een vaccin. Het begin van herstel. We weten ook niet hoe lang de situatie nog duurt. Maar we willen allemaal wel heel graag op vakantie. Om je daarbij te helpen hebben we de belangrijkste informatie voor je verzameld. Wij baseren onze informatie op betrouwbare bronnen, zoals het RIVM, het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Uiteraard in combinatie met brancheorganisatie ANVR en SGR.

Mijn voucher verloopt bijna, wat nu?
Je kunt je SGR voucher binnen één jaar na uitgifte inwisselen voor een andere reis. De nieuwe vertrekdatum mag ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan. Als je geen nieuwe reis hebt geboekt en dat ook niet van plan bent en je voucher (binnenkort) verloopt, betalen wij het voucherbedrag automatisch uit. Je wordt hierover schriftelijk geïnformeerd. Ben je van plan om in de toekomst nog wel een reis bij AmiGO Reizen te maken maar kun of wil je nu nog niet boeken? Dan kun je er ook voor kiezen je SGR voucher om te zetten in een Reischeque met een nieuwe geldigheid van 2 jaar.

Ik heb nog een corona voucher van een geannuleerde reis in 2020. Wanneer kan ik mijn geld terug krijgen?
Als de voucher 6 maanden of langer geleden is uitgegeven, is het mogelijk een schriftelijk verzoek voor restitutie bij ons in te dienen. Dit kan gewoon door middel van een kort mailtje naar ons algemene e-mailadres. We nemen je verzoek dan in behandeling en zullen je zo spoedig mogelijk terugbetalen.

Gaat mijn geboekte reis door?
Onze beslissingen voor reizen nemen we op basis van de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Daarnaast hebben we regelmatig contact met tal van onze partners in het buitenland, zoals hotels en vliegmaatschappijen. De veiligheid en gezondheid van jou als passagier staat voorop. Het is belangrijk dat je weet dat wij ons laten leiden door de onafhankelijke reisadviezen van Buitenlandse Zaken. Het reisadvies is per land of per regio verschillend en wijzigt regelmatig. Naast het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben we ook te maken met de maatregelen die door de overheid van een land worden getroffen. Het is best mogelijk dat er t.z.t. gewoon gereisd kan worden naar gebieden waar nu nog een negatief reisadvies voor geldt. Wij houden de situatie nauw in de gaten.
Klik hier voor de Reisadviezen van Buitenlandse Zaken.
Klik hier voor de maatregelen per land.
Je kunt je vraag ook stellen aan één van onze reisspecialisten. Je kunt bellen naar 078-6845350, een mailtje sturen, met ons chatten via de website of een appje sturen. Mogelijkheden genoeg dus!

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Op dit moment weten we niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen. Die wijzigt soms zelfs per dag. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We willen je vragen om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en je aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Wat betekent het voor mij als mijn vakantie vanwege een negatief reisadvies wordt geannuleerd?
Wanneer AmiGO Reizen de reis annuleert, ben je je geld niet kwijt. Bij alle reizen in 2021 krijg je de door jou betaalde reissom teruggestort op je bankrekening (en géén voucher) in het geval dat je reis vanwege coronamaatregelen niet door kan gaan.

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Zoals gezegd verschillen de maatregelen per land, per regio en veranderen die ook snel. We zullen je voor vertrek in de reisbescheiden zo goed mogelijk informeren over de maatregelen zoals die op dat moment gelden op de plaats van bestemming. 
Welke voorwaarden landen gaan stellen aan toeristen weten wij op dit moment ook nog niet. Uiteraard gelden tijdens onze reizen alle basisregels, zoals het houden van 1,5 meter afstand. 

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval dat je als deelnemer annuleert gelden de standaard annuleringsvoorwaarden. Als AmiGO Reizen je reis annuleert, ontvang je de betaalde reissom retour. Voor de specifieke voorwaarden verwijzen wij je naar de desbetreffende reis op onze website.

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en wat moet ik doen?
Je dient sowieso te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming kan dat een ID-kaart of een geldig paspoort zijn. In en na coronatijd mogelijk ook een bewijs van vaccinatie, een gezondheidsverklaring of een negatieve PCR-test. Momenteel zitten we wereldwijd in de vaccinatiefase. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. Voor specifieke informatie verwijzen wij je naar de desbetreffende reis op onze website. Maatregelen en reisadviezen veranderen dagelijks. Je blijft als deelnemer ten allen tijde verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Heb je reisplannen voor 2021?
Momenteel leggen wij de laatste hand aan ons aanbod voor aankomende zomer. Het belooft weer een tof aanbod te worden, met reizen dichtbij huis en verder weg in bijv. Europa. Houd onze website in de gaten en neem gerust contact met ons op als je meer informatie wilt! We helpen je graag verder.

Wacht je liever nog even om definitief te boeken maar heb je wel interesse mee te gaan wanneer het weer kan?
Dan adviseren we je een vrijblijvende optie te nemen op de reis van je voorkeur. Je zit dan nog nergens aan vast, maar we houden wel een plekje voor je gereserveerd. Je kunt een optie nemen via het online optieformulier op de pagina van de betreffende reis.

Heb je nog andere vragen of wil je graag advies?
AmiGO Reizen heeft inmiddels meer dan 45 jaar ervaring in het organiseren van de leukste jongerenreizen. Echter is deze corona situatie ook voor ons nieuw. We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. 

Heb je liever persoonlijk contact? Schroom dan niet, we helpen je graag verder!
Bel met één van onze reisspecialisten via 078-6845350, stuur een appje naar 06-3020 6322, mail naar info@amigoreizen.nl of chat met ons via de website.

AmiGO Reizen

Elise de Pater
Teamleider Touroperating