Weer op reis?

HomeCoronaWeer op reis?

Update Coronavirus AmiGO Reizen
Laatst gewijzigd: 03/01/22

Er kan weer volop gereisd worden!
Nu 85% van de Nederlanders volledig is gevaccineerd en er ook volop boosterprikken worden gezet kunnen we gelukkig volop blijven reizen. Momenteel zijn de volgende spelregels van toepassing:

Voor vrijwel alle bestemmingen geldt momenteel de 2G-regel. Dit betekent dat je volledig gevaccineerd of hersteld van corona moet zijn.

Je dient dan te beschikken over:
1. een geldig vaccinatiebewijs, of
2. een geldig herstelbewijs

In sommige landen geldt een beperkte geldigheidsduur van de vaccinaties. In dit geval is een boosterprik verplicht. In voorkomende gevallen heb je daarnaast ook aanvullend een negatieve PCR-test nodig die niet ouder dan bijv. 24, 48 of 72 uur. Dit verschilt per bestemming.

Het is de verantwoordelijkheid van de individuele passagier om over de juiste gezondheidsdocumenten en reisdocumenten te beschikken. Zonder de juiste documenten kun je niet deelnemen aan de reis.
Voor de meest actuele informatie verwijzen wij je naar www.wijsopreis.nl. Deze reisadviezen zijn voor ons leidend.

Wanneer kan er naar welk land gereisd worden?
Bij rood kan er niet gereisd worden. Zodra een land op groen, geel of oranje staat, kan er wel gereisd worden.

Wat als ik kort voor vertrek positief getest ben of ziek ben en dus moet annuleren?
Als je je reis moet annuleren gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij adviseren je een annuleringsverzekering af te sluiten voor het geval dat je niet mee kunt op reis. In geval van ziekte kun je je schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een annuleringsverzekering dekt het risico van schade in geval je moet annuleren bijv. vanwege een ziekenhuisopname, sterfgeval in de familie, of op medisch advies van de huisarts. Klik hier voor meer informatie op de website van de verzekeringsmaatschappij.

Heb je al reisplannen voor 2022?
Op dit moment zijn we druk bezig met de laatste voorbereidingen voor ons zomeraanbod. De eerste reizen zullen deze week via de website te bekijken en boekbaar zijn. Er volgen elke dag nieuwe reizen. Alle informatie over de reizen kun je bekijken op onze website. Hier vind je uitgebreide informate over het programma, de excursies, het verblijf en andere praktische zaken. Ook landt binnenkort onze flyer met reizen voor de zomer van 2022. Heb je interesse in een bepaalde reis of nog vragen hoe een reis er daadwerkelijk uitziet? Neem dan gerust even contact met ons op!

Wacht je liever nog even om definitief te boeken?
Dan adviseren we je om een optie te nemen op de reis van je voorkeur. Dit kan via het optieformulier op onze website. We houden dan vrijblijvend een plekje voor je vrij.

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en aan welke verplichtingen moet ik voldoen?
Je dient ten alle tijden te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming is dat een ID-kaart of een geldig paspoort. Nu in coronatijd mogelijk aangevuld met een geldig vaccinatiebewijs of herstelbewijs. In sommige landen wordt er ondertussen een boosterprik vereist. Dit verschilt per reis en bestemming. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. Je blijft als deelnemer ten allen tijde verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval dat je zelf de keuze maakt om je reis te annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden. Indien de reisorganisatie de reis annuleert, ontvang je de betaalde reissom retour. Voor de specifieke voorwaarden verwijzen wij je naar de desbetreffende reis op onze website.

De bovenstaande richtlijnen, maatregelen en protocollen zijn een momentopname, die naar aanleiding van actuele ontwikkelingen  kunnen wijzigen. In de reisinformatie, die je ongeveer 10 dagen voor vertrek ontvangt, zullen wij je nader informeren over de stand van zaken van dat moment. Los daarvan blijft het de verantwoordelijkheid van de individuele passagier om over de juiste gezondheidsdocumenten en reisdocumenten te beschikken. Zonder de juiste documenten kun je niet deelnemen aan de reis.
Voor de meest actuele informatie verwijzen wij je naar www.wijsopreis.nl

Wat betekent het voor mij als AmiGO Reizen mijn reis vanwege corona annuleert?
Wanneer AmiGO Reizen de reis annuleert, ben je je geld niet kwijt. Voor alle reizen die je in 2022 boekt geldt: je krijgt de door jou betaalde reissom teruggestort op je bankrekening (en géén voucher) in het geval dat je reis vanwege coronamaatregelen geen doorgang vindt.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Er kan komend jaar weer volop gereisd worden. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen je om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en je aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Heb je nog andere vragen?
Mail ons dan gerust op info@amigoreizen.nl of app ons op 06 30 20 63 22. Bellen kan naar 078 684 53 50. We helpen je graag! AmiGO Reizen heeft inmiddels meer dan 45 jaar ervaring met het organiseren van de leukste groepsreizen voor jongeren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. 

Welkom bij AmiGO Reizen, Friends on the Move! We weten zeker dat ook jij na je reis met AmiGO nieuwe vrienden hebt gemaakt!